Wat kunnen wij voor u betekenen?
Onze vrijwilligers begeleiden u bij het werken met personal computers, tablets en smartphones, en met de daarop aanwezige (gangbare) softwarepakketten en apps, en helpen u bij het oplossen van problemen waarmee u geconfronteerd wordt.
Een aantal veel voorkomende voorbeelden van hulpverlening:
- Het leren zoeken op internet naar informatie op een bepaald gebied (“googlen”)
- Het leren e-mailen
- Het leren omgaan met Windows (pc’s), of Android en IOS (tablets/smartphones)
- Het importeren van foto’s en leren werken met eenvoudige fotobewerkingssoftware
- Het installeren of verwijderen van antivirus- of andere programma’s
- Oplossen van printerproblemen en hulp bij de aansluiting van printers op de pc of Wifi-netwerk
- Hulp bij de Aangifte Inkomstenbelasting via de computer
Voor problemen die worden veroorzaakt door kapotte computeronderdelen of printers (hardware problemen) wordt u doorverwezen naar computer reparateurs of de winkel van aankoop voor verdere hulp!
Hoe werken wij?
Aanmelden:
Wanneer u gebruik wilt maken van één van onze diensten, kunt u dit doen door telefonisch contact op te nemen (06-576 182 52), of een e-mail te sturen naar info@gildegooinoord.nl.
Werkwijze:
Nadat uw adviesaanvraag bij het Gilde is binnengekomen, wordt één van onze deskundigen ingeschakeld die telefonisch contact met u opneemt. Bij dit eerste contact vertelt u precies waarvoor u hulp of advies wilt hebben. De deskundige kan vervolgens beoordelen of hij u kan helpen. Daarna maakt u gezamenlijke afspraken voor een eerste bezoek bij u thuis.
De dienstverlening door de deskundige is gratis, behoudens de voor zijn bezoek gemaakte kosten, zoals benzine- en telefoonkosten.